Informační povinnost k EET.

Počínaje 1.3.2017 platí:

"Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin."


 

Naše firma: Rotagral s.r.o.

TISK:

Průmyslová výroba:

 


 

Spolupracujeme:

Výroba z plastů - bazénové příslušenství, zastřešení bazénů

POVYS

 


KONTAKTY

PRODEJNA elektroKOLA Rotagral
Olomouc, Chválkovická 678/46
u autobusové zastávka Epava
tel: 739 377 300
rotagral@rotagral.cz
Po-pá 9-12 12:30-17 hod. (23.12.-7.1. zavřeno)
Provozuje Rotagral s.r.o.

NOVINKY

arr3Testování elektrokol - Maďarsko - 4. den - EgerHned po ránu projíždíme "vinnou" čtvrtí Egeru Projíždíme městem, míjíme místní pamětihodnosti,... arr3Testování elektrokol - Maďarsko - 3. den - okružní jízda přes pohoří BükkZahajujeme kávou v městečku Szilvásvárad. A asi po půlhodince Szilvásvárad... arr3Testování elektrokol - Maďarsko - 2. den - Tiszalúc - TokajDnes to bude proti proudu Tisy, tedy po rovince. Díky silnému protivětru jsme ale nakonec byli rádi,... arr3Testování elektrokol - Maďarsko - 1. den - pohoří Bükk (bukové) a Miskolc - TapolcaZpráva o testování elektrokol. Tentokrát jsme naše elektrokola testovali v Maďarsku, v pohoří Bükk a... arr3For Bike 2017Přinášíme Vám postřehy z letošní výstavy For Bike v Praze.- nejlepší elektrokolo veletrhu - Lapierre... arr3Rozhlasová reportáž z naší prodejnyZde si můžete poslechnout rozhlasovou reportáž z naší prodejny elektrokol... arr3Testování elektrokol - Černá hora - 6. den - Boka Kotorská6. den testování elektrokol v Černé Hoře - Boka Kotorská Azuro, 18°C Dnes nás čeká poslední, a jak... arr3Testování elektrokol - Černé Hora - 5. den - Cetinje - Virpazar5. den testování elektrokol v Černé Hoře - Cetinje - Virpazar Je pod mrakem, 18°C. Dnes testujeme... arr3Testování elektrokol - Černá Hora - 4. den - Obzovica - Virpazar4. den - Obzovica - Virpazar, 17°C, pod mrakem Dnešní cyklovýlet zahajujeme asi 10 km před městem... arr3Testování elektrokol - Černá Hora - 3. den - Stari Bar, Ujcinj3. den - Stari Bar, Ulcinj, slunečno 18°CDnešní testovací cyklovýlet začínáme ve Starém Baru. Cílem... arr3Testování elektrokol Černá Hora - 2. den - Albánie - Skadarské jezero2. den - Albánie  -město Shkodra a Skadarské jezero Dnes jsme se přesunuli do města Shkodra v... arr3Testování elektrokol - Černá Hora - 1. den národní park Lovčen1. den - národní park Lovćen. Do Černé Hory jsme na letošní testování vzali jedno městské... arr3Testování elektrokol - Istrijský poloostrov, Chorvatsko - 5. den - Umag, Duba, NovigradTestování elektrokol - Istrijský poloostrov, Chorvatsko - 5. den - Umag, Duba, Novigrad. Poslední... arr3Testování elektrokol - Istrijský poloostrov, Chorvatsko - 3. den - Draguč a 4. den Poreč, Motovun, NovigradSpojil jsem oba dva dny do jedné zprávy, protože zaúřadovalo počasí a první den byl "hotov" po 13... arr3Testování elektrokol - Istrijský poloostrov, Chorvatsko - 2. den - Koper (Slovinsko), Piran, Sečovlje, Buščina, NovigradDnešní cyklotest začínáme ve slovinském Koperu. Nejprve kopíruje pobřeží po kvalitní cyklostezce... arr3Testování elektrokol - Istrijský poloostrov, Chorvatsko - 1. den - Buje, Livade, NovigradPro letošní testování jsme vybrali jedno z nejlevnějších elektrokol - Crussis e-City 1.1 (baterie... arr3Zpráva o minitestu elektrokol a elektrifikovaných kolZpráva o minitestování elektrokol a elektrifikovaných kol - září 2014, Itálie.Testovali jsme... arr3Testování elektrokol - Korčula - 5. den - Babina, PrigradicaDnes jsme se probudili do nádherného rána. Poslední cyklistický výlet na ostrově Korčula začíná... arr3Testování elektrokol - Korčula - 4. den - BlatoVětšina účastníků zájezdu odjela autobusem na výlet do Dubrovníku a naše skupinka si vybrala trasu... arr3Testování elektrokol - Korčula - 3. den - KorčulaTak dnes nás čeká návštěva městečka Korčula na východním pobřeží ostrova. Je slunečno, ale nad... arr3Testování elektrokol - Korčula - 2. den - HumSlíbil jsem, že se více zaměříme na technické parametry testované elektrosady. Jedná se o sadu... arr3Testování elektrokol - Korčula - 1. den - ZavalaticaTato zpráva pojednává o testování elektrokol Lovelec Premium Classic, Lovelec Premium Easy a... arr3Testování elektrokol - Slovinsko 6. den - Erjavčeva koča, Slemenova špica, sedlo VršičPoslední den máme volnou ruku v návrhu trasy. Neváháme a za cíl si volíme Erjavčevu koču v nadmořské... arr3Testování elektrokol - Slovinsko 5. den - jezero Bled, soutěska Vintgar, údolí Sávy DolinkyRáno je mlhavé a sluníčko jen tušíme, že někde je. Autobusem odjíždíme do městečka Bled a... arr3Testování elektrokol - Slovinsko 4. den - Planina PokljukaTentokrát zahajujeme autobusovým přesunem na Rudno Polje. Už cestou se nám díky stále se lepšícímu... arr3Testování elektrokol - Slovinsko 3. den - Laghi di Fusine - Planica - Izvir SavePůvodně byl tento den kvůli předpokládanému vývoji počasí vyhlášen za pelíškový den, ale i přesto... arr3Testování elektrokol - Slovinsko 2. den - Tarvisio - Arnoldstein - PečDnes jedeme přes území tří států - Slovinska, Itálie, Rakouska. Obloha sice ráno nevěští nic... arr3Testování elektrokol - Slovinsko 1. denRok se sešel s rokem a opět jsme testovali elektrokola v praxi, v rámci cyklistického zájezdu do... arr3CyklokočárekNávštěva výrobce v Lanškrouně přinesla rozšíření naší nabídky o unikátní cyklokočárek.... arr3Korsika 2011 - 6. dílA je tu poslední cyklovýlet na elektrokolech na Korsice. Autobus nás vyváží asi 6 km nad městečko... arr3Korsika 2011 - 5. dílKorsikou na elektrokolech - 5. díl Tentokrát se ocitneme v nejvyšší nadmořské výšce z celého našeho... arr3Korsika 2011 - 4. dílAjaccio - jedno z nejznámějších měst na Korsice - tak to bude dnešní cíl našeho putování. A kdo bude... arr3Korsika 2011 - 3. dílTak dnes nás čeká jeden z nejkrásnějších výletů. A počasí se jaksepatří vyšňořilo. Nebe bez mráčku,... arr3Korsika 2011 - 2. dílVymetená obloha druhého dne slibovala krásné počasí. Dnešní trasa začíná v nadmořské výšce 491m,... arr3Korsika 2011 - 1. dílVážení příznivci cyklotoulek. Připravili jsme pro vás miniseriál o našich cyklotoulkách po... arr3Aktualizace tabulky porovnávající elektrokolaZde si můžete porovnat parametry jednotlivých elektrokol.... arr3AGOGS Bike Music - revoluční přehrávač s rádiemVše potřebné se dovíte zde. Objednat můžete zde.... arr3Aktualizace článku \"Praktické zkušenosti z provozu\"Praktické zkušenosti z provozu... arr3Jaký byl EBIKE BRNO - převzato z ekolo.cz, jejichž kola prodáváme ... arr3Testování elektrokol na veletrhu Bike BrnoNejvětší testovací dráha elektrokol v Evropě o ploše 20 arů. Více než 30 různých typů elektrokol... arr3TV Public o námi prodávaných elektrokolechZde se můžete na záznam podívat. Musíme trochu poopravit údaje uvedené v tomto dokumentu. Dojezd...

ANKETA

Nová anketa - jaké elektrokolo byste chtěli?

městské 62% trekové (cestovní) 8% horské 14% skládací 16%

 


legislativa
Legislativa související s provozem elektrokol

Musím mít na elektrokolo řidičský průkaz? A helmu? Může elektrokolo na silnici? Smí na cyklostezku? Budou elektrokola výkonnější?

Silniční provoz elektricky asistovaných jízdních kol - elektrokol (nazývaných též v německy mluvících zemích "pedelec" a v anglofonních zemích "e-bike" ) se řídí Směrnicí evropského společenství O schvalování typu dvoukolových a tříkolových motorových vozidel - 2002/24/EC. Ze schvalovacího procesu jsou vyňata taková elektrokola, jejichž rychlost s asistencí elektromotoru nepřevýší 25 km/h a u nichž je jmenovitý výkon elektromotoru maximálně 250 Wattů (článek 1, oddíl 1h směrnice).

Dopomoc elektromotoru může být aktivována pouze při aktivním šlapání, akcelerátor může elektrokolo uvést pouze do rychlosti 6 km/h z klidového stavu (viz norma EPAC níže, v případě šlapání může být jeho výkon až do maximální asistované rychlosti).

V září 2009 začala ve všech zemích EU platit specifická norma, která dále zpřesňuje požadavky na elektrický obvod, elektrické kabely a spoje elektrokola, testování baterií, elektromagnetickou kompatibilitu, řízení výkonu, maximální rychlost, které je možné díky elektrickému motoru dosáhnout a na měření maximálního výkonu. Tato norma má označení ČSN EN 15194 a je též  známá pod zkratkou EPAC (Standard for Electronically Power Assisted Cycles).

Pokud elektrokolo splňuje omezení dané Směrnicí a plní požadavky zmíněné Normy (existuje atestace v akreditované zkušebně a je vystaveno prohlášení o shodě) je z hlediska českého Zákon o provozu na pozemních komunikacích na elektrokola pohlíženo jako na jízdní kola bez elektrické asistence. Pokud je elektrokolo vybaveno zákonným příslušenstvím (světla, odrazky, zvonek) může být provozováno na pozemních komunikacích, ale též na vyhrazených cyklostezkách a trasách určených výhradně pro jízdní kola. Pro jezdce od 15 let výše není na elektrokole povinné nošení ochranné helmy (která je specificky v městském cyklo-provozu dle výzkumů ECF efektivní ochrannou pomůckou pouze ve 3% případů kolize).

V případě, že rychlost nebo výkon elektrokola přesahuje limity stanovené normou EPAC, nejedná se dále o elektrokolo, ale o malý skútr, na nějž se vztahují omezení daná vyhláškou Ministerstva dopravy (tedy povinnost provedení typových zkoušek, registrační značka, pojištění, helma a provoz pouze na komunikacích určených).

Dne 20.11. 2012 odhlasoval Evropský parlament částečné změny v legislativě ohledně elektrokol (EPAC) - Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2002/24/ES ze dne 18. března 2002 o schvalování typu dvoukolových a tříkolových motorových vozidel.

Pravidlo, že pouze elektrokola s maximální rychlostí 25 km/h a s 250 watty jmenovitého výkonu motoru jsou vyjmuta z povinnosti provádění typových zkoušek (homologace) nadále platí (viz. bod h). Z tohoto pravidla ale Komise učinila ještě další výjimky. Povinnost typové zkoušky se dále nevztahuje na:

(a) vozidla s maximální konstrukční rychlostí nepřekračující 6 km / h; (tedy akcelerátor může pracovat samostatně pouze do této rychlosti).

(e) vozidla zkonstruovaná a vyrobená k použití ozbrojenými silami, civilní obranou, požární službou, sílami odpovědnými za udržování veřejného pořádku a havarijní lékařskou službou

(g) vozidla primárně určená pro off-road použití a určené pro jízdu na nezpevněných plochách.

(h) jízdní kola s pedály, která jsou vybavena přídavným elektrickým motorem s maximálním trvalým výkonem 0,25 kW, jehož výkon je postupně snižován až do vyřazení motoru z činnosti, když vozidlo dosáhne rychlosti 25 km/h, nebo dříve, jestliže cyklista přestane šlapat.

Z toho vyplývá, že pro použití na veřejných komunikacích platí dále limit 250W, při využití modelu elektorkola u nějž výrobce jednoznačně deklaruje pohyb mimo veřené komunikace na nezpevněných cestách je možné využít silnější motorizaci elektrokola.

Převzato z ekolo.cz


NÁZORY A DOTAZY NÁVŠTĚVNÍKŮ