Pro letošní testování jsme vybrali jedno z nejlevnějších elektrokol - Crussis e-City 1.1 (baterie 8,8 Ah) a jedno elektrokolo z opačného spektra - Lovelec Hiker (středový elektromotor, baterie 10Ah).
První den jsme se prostřednictvím autobusu přepravili do obce Buje.
Kousek za obcí jsme se už na elektrokolech napojili na bývalou úzkorozchodnou železnici Parenzana (www.parenzana.net) - dnes cyklostezku.
Cyklostezka není asfaltová, je to taková "drncáda". Aspoň prověřila všechny spoje. Stejně jako osvětlení elektrokol, protože součástí cyklostezky jsou i tunely.
Cestou jsme se zastavili v městečku Grožnjan,
kde jsem mohli mimo jíné vidět i poloviční siluetu úzkorozchodné lokomotivy.
Z cyklostezky byl krásný výhled na Motovun - městečko na kopci nad řekou Mirnou, kam jsme měli namířeno příště.
Cestou jsme se nevyhnuli ani drobným zraněním od trnitých šlahounů zasahujících do cyklostezky.
Po krátkém zastavení v Livade (ujeto 30 km)
jsme pokračovali až do Novigradu. Nejprve asi 14 km po rovince - částečně po prašné cestě a pak po silnici (ale se silným protivětrem) a pak prudkým stoupáním k Novavasu a zase proti větru až do Novigradu.
Technické parametry:
Ujetá vzdálenost: 55 km
Na baterii svítí:
Crussis e-Cty 1.1 - 1 červená a jedna zelená LED (ze 3 zelených LED)
Lovelec Hiker - 1 červená a jedna zelená LED (ze 4 zelených LED)
Většinu trasy jsme absolvovali na stupeň 1 (3 stupně Lovelec Hiker), resp. 1-2 (5 stupňů Crussis e-City). Závěrečné stoupání a dojezd do Novigradu (cca 12 km) jsme jeli na maximální využití příšlapu.
Poznámky: Upevnění brašny na nosiči suchými zipy se na "drncádě" povolovalo, takže jsme využili nosičové pružiny, kterou jsme brašnu zajistili a byl pokoj.