Informační povinnost k EET.

Počínaje 1.3.2017 platí:

"Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin."


Náš mateřský podnik - ROTAGRAL s.r.o.:

 

TISK:

Průmyslová výroba:

 


 

Spolupracujeme:


Výroba z plastů - bazénové příslušenství, zastřešení bazénů

POVYS

 



provoz, údržba, praxe
Provoz, údržba, praxe

Provoz, údržba, praxe

  • pomoc elektromotoru nejvíce oceníte při jízdě do kopce, nebo proti větru,
  • jízda na elektrokole není omezena věkem, kondicí, nebo zdravotní indispozicí,
  • neznečišťujete životní prostředí,
  • dojedete kam potřebujete bez zapocení,
  • budete rovnocenným partnerem jezdcům na standardních kolech,
  • vybije-li se baterie, došlapete do cíle,
  • jste nezávislí na MHD,
  • můžete jezdit třeba v obleku,
  • vzhledem k různým provozním režimům elektrokola si můžete přizpůsobit zátěž podle momentální situace,
  • snadné parkování,
  • stále se rozšiřující síť cyklostezek,
  • minimální náklady na provoz,
  • kvalitní výbava kol,
  • baterii můžete nabíjet samostatně mimo elektrokolo,
  • elektrokolo nemusíte nikam přihlašovat,
  • péče jako o standardní kolo (tedy kromě pravidelného dobíjení baterie),
  • detailní návod k použití,
  • nemusíte mít ochrannou přilbu (ale vřele ji doporučujeme)
  • elektrokolo je relativně lehké - používáme lehké a výkonné Li-Pol, nebo Li-Ion baterie,
  • elektrokola nejsou určena pro osoby mladší 15 let.

Využití elektrokola:

  • pro vyrovnání výkonnosti a radosti z cyklotoulek v partnerském páru,
  • pro jízdu do práce bez zapocení, klidně v kvádru,
  • pro studenty,
  • pro pracovníky rozvážkových služeb,
  • pro cykloturistiku - netrápím se, ale jízdu si užívám,
  • pro sportovce při přepravě na zápas (aby šetřil síly),
  • pro zásobovače rodinného krbu (na nosiči uveze až 25kg),
  • pro seniory pro odpočinkovou přepravu,
  • pro hendikepovaného cyklistu, aby stačil ostatním

Tedy pro všechny ty, kteří ocení možnost:

  • okamžité volby mezi vlastní fyzickou námahou a pomoci elektromotoru,
  • volby mezi sportovním výkonem a pohodlným způsobem přepravy,
  • volby mezi namáhavým šlapáním či vychutnáním si cyklistické projížďky v přírodě či v centru města,
  • nebo využitím elektrokola jako přepravního prostředku (osoby a nákladu) při zachování statusu jízdního kola.

DOJEZD - na dojezd elektrokola má vliv:

  • stav baterií,
  • správné prvotní zformování baterie - tzn. min. 30 nabíjecích cyklů (i po částech), dalších 200 nabíjecích cyklů baterie „drží“ jmenovitou kapacitu, dalších 400 cyklů pokles až na 80% jmenovité kapacity, dalších 400 cyklů pokles až na 60% jmenovité kapacity,
  • venkovní teplota: do 15°C - beze změny jmenovité kapacity, kolem 0°C - dočasný pokles jmenovité kapacity na 50%,
  • hmotnost jezdce - uváděný dojezd je pro optimální hmotnost jezdce - 75kg,
  • profil terénu - optimální stoupání je do 4% (tj na 1km o 40m),
  • technický stav elektrokola - brzdy, tlak v pneumatikách, seřízení kola,

Elektrokola jsou vybavena režimem PAS a některá i režimem Akcelerátor:

  • jízda v režimu PAS (pedálový asistent, příšlap)- v tomto režimu je výkon elektromotoru závislý buď na rychlosti otáčení převodníku, tedy na tom, jak rychle šlapete, nebo na síle, kterou se opíráte do pedálů. Elektromotor se zapojuje po zahájení šlapání takovým výkonem, jaký odpovídá frekvenci otáčení převodníku (šlapu pomalu, elektromotor má malý výkon, šlapu rychle, elektromotor má maximální výkon) resp. do pedálů se opírám malou silou - elektromotor má malý výkon, do pedálů se opírám velkou silou, elektromotor má maximální výkon. Elektromotor pomáhá do rychlosti kolem 25 km/h, kdy se automaticky odpojí a jedete jen vlastní silou. Pomoc elektromotoru je u skládacího kola markantnější, protože se projevuje větší točivý moment na poháněném kole (toto kolo je menší, než u ostatních elektrokol).
  • jízda v režimu AKCELERÁTOR . Pomoc elektromotoru se ovládá otočnou rukojetí (páčkou) a je nezávislá na rychlosti šlapání. Aby výrobci elektrokol dodrželi normu omezující rychlost jízdy jen za pomoci akcelerátoru, jsou elektrokola vybavena omezovačem rychlosti v režimu akcelerátor a to na 6 km/hod.

Příklad variantního využití režimů jízdy:

  • Vše je vypnuto - elektrokolo se chová jako standardní jízdní kolo,
  • Zapnut pedálový asistent (PAS, Pedelec) - elektromotor se zapojuje do práce pouze, když šlapete. Jakmile přestanete šlapat, elektromotor se vypíná.
  • Zapnut akcelerátor - nemusíte šlapat vůbec. Výkon elektromotoru ovládáte akcelerátorem (otočná rukojeť, páčka) - tato funkce je však z důvodu platnosti normy o elektrokolech omezena na rychlost 6 km/hod.

NÁZORY A DOTAZY NÁVŠTĚVNÍKŮ