Informační povinnost k EET.

Počínaje 1.3.2017 platí:

"Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin."


Náš mateřský podnik - ROTAGRAL s.r.o.:

 

TISK:

Průmyslová výroba:

 


 

Spolupracujeme:


Výroba z plastů - bazénové příslušenství, zastřešení bazénů

POVYS

 




Korsika 2011 - 4. díl

Ajaccio - jedno z nejznámějších měst na Korsice - tak to bude dnešní cíl našeho putování. A kdo bude chtít, může si jej prodloužit až na nejjižnější cíp ostrovního výběžku, ke strážní věži Tour de la Parata, odkud je krásný výhled na Iles Sanguinaires - Krvavé ostrovy. Ale o tom až později. Opět nám pomůže autobus a vyváží nás na Col de S Bastiano na důležité dopravní tepně D81.

Bastiano

Na ní však dlouho nezůstaneme. U hospody na Col do Listincone odbočujeme a po podstatně klidnější cestě se střídavým stoupáním a klesáním, přijíždíme až k aquaduktu. Hned vedle něj je malé bistro, takže se občerstvujeme.

aquadukt

Zde nás také zastihl kolega cyklista, který uháněl do města pro nový plášť. Praskl na kole jeho manželky. Asi po 25 minutách se vrací, půjčujeme mu naše elektrokolo, ať se dostane k manželce co nejrychleji. Je to totiž pár kilometrů do kopce. My zatím sjíždíme do města Ajaccio a díky přesné mapě zastavujeme u autobusu. Následuje občerstvení a pak rozhodnutí pokračovat dále ke strážní věži, což je asi 12 km za městem. Ještě v uličkách města padá po nadskočení elektrokola manželce řetěz. Banální záležitost - nahodím a jedu dál. Ale není tomu tak. Řetěz se vzpříčil a nejde už ani tam ani zpátky. Nezbývá než sundat kryt řetězu a řetěz nahodit, což už jde lehce. Ještě umýt ruce (naštěstí manželka vozí s sebou kapesníčky LOC) a můžeme se vydat za ostatními. Ty doháníme u městského hřbitova. Nebo spíš u města ve městě. Každý Korsičan, když postaví svůj dům, tak začne stavět svou hrobku. Do země se nepohřbívá, takže hrobky vytvářejí velmi osobité město ve městě.Dál už se nikomu jet nechce. My to ale nevzdáváme a pokračujeme v jízdě. Čeká nás 12 km sice po pobřeží, ale proti větru. Během půlhodinky nám zbývá už jen pár metrů:

pár metrů


Zastavujeme na konci příjezdové cesty ke strážní věži. Dál se už může jen pěšky.

pěšky


Tady už pokračuji sám. Nejprve na nejjižnější místo s výhledem na "Krvavé ostrovy" (jmenují se tak podle jejich barvy při západu slunce):

ostrovy


a pak vzhůru na věž, odkud je to ještě lepší.

z věže


Manželka mezitím odpověděla na několik dotazů od dorazivších spolucyklistů a pak se vydáváme na cestu zpět. Asi po 3/4 zpáteční cesty do Ajaccia nás dojíždí závodním tempem kvarteto našich nejaktivnějších účastnic zájezdu. Necháváme je předjet a poklidným tempem je za chvíli dojíždíme u konce naší dnešní cyklistické výjížďky - u autobusu. Zde necháváme elektrokola a jdeme do centra za památkami a na kafe. Napoleon - sochy, Napoleon - dům, kde se narodil, kafe, přístav a je to:

Napoleon

 

Napoleon

 

Ten den nás čekaly ještě dva příjemné zážitky - během zpáteční cesty autobusem jsme poslouchali typickou národní korsickou hudbu a ve spojení s nádhernými výhledy to byl jeden příjemný zážitek a ten druhý se šampaňským na pláži.

A ještě jedna perlička. Navzdory pobytu na Korsice kolega u večeře udal zákusek. Tedy provedl něco neslýchaného, protože na Korsice jsou hrdí lidé a ti neudávají.

Technické parametry:

Celková ujetá vzdálenost ... 45,55 km

Průměrná rychlost ............ 22 km/hod

Baterie vybita z 80%

Závady - spadlý řetěz, vrže klika při rozjezdu na Lovelecu Classic

 


NÁZORY A DOTAZY NÁVŠTĚVNÍKŮ